Friday, January 22, 2010

pejalanan kehidupan...

Hari itu kita dilahir,
dari seorang wanita yang bergelar ibu..
dari ruang gelap,aku muncul di depan ruang yang cerah...
apakah ia....inikah kah yg digelar dunia...
ruang nya berbeza.....

entah kenapa aku menangis?
adakah aku sedih?
suka?
namun,
tetiba aku disentuh,suara itu muncul dari mana entahnya..
bunyi nya merdu , alunan nya lembut dan tangisan ku terhenti..
itu kah azan sebenarnya...indahnya ...walaupun ia sekejap

saat aku membesar...
ibu dan ayah disisi ku....mereka bersama., disaat aku rebah , menangis dan segalanya mereka ada.....itu ibu dan itu ayah..
aku diajar melangkah dengan dua kaki ku......
sedar ataupun tidak aku sudah pandai berjalan...
sejak dari pemulaan hari ku...dari berjaln kini aku berlari.....pantas,nmun tidak sepantas bolt...hehe...
ibu dan ayah megejar,bermain bersama ku....indahnya pengalaman itu...

bersambung........

No comments:

Post a Comment